fredag 13. juli 2012

Et innlegg i forbifarten!

Joda, jeg strikker fremdeles! Jeg trenger vel ikke gå i detaljer om hvor ofte eller hvor mye av gangen, men med fire barn under seks år, hvorav to er 11 uker gamle, skal jeg ikke klage!

Nå har vi vært hjemme i to uker og det er deilig!
Jeg "trives" med nattevåk, pupp, flasker, gulp og bæsjebleier! I løpet av et år, halvannet, har jo mye av det avtatt allerede...!
Så når ei fremmed dame i butikken så på tvillingvogna, smilte overbærende og sa: "Å Gud, for en jobb!" kjente jeg at jeg ble litt provosert. Jeg så på henne og svarte: "Neida, det er mest kos!"

Og det er det virkelig, dessuten er vi veldig heldige som har to nydelige babyer!

Over til strikkinga; det sist ferdigstilte er et par pulsvanter i Rowan wool cotton 4 ply.
De kan med rette kalles "resteprosjekt", min mor donerte restene etter teppene hun lagde til småjentene.
Strikket etter ide-prinsippet, 44 masker, to rette og to vrange, med en rett omgang i fargeskiftet for litt penere overganger.

 Jeg satte bare av noen masker til tommel og strikket ikke noe tommelkile. Jeg begynte faktisk ved fingrene, siden jeg ikke visste hvor langt garnet rakk, så fikk jeg tommelhullet på plass. Fargene er ikke så gærnt gjengitt, men den blågrønne er litt mer grønn..



Teppene fra mormor blir flittig brukt!
Her slutter blogginnlegget brått, noen krever pupp!

God sommer folkens! :-)

2 kommentarer:

  1. Hei! Så bra at det går bra med dere! Jeg som har født ett og ett barn, greier ikke å skjønne hvordan det er å ha to nyfødte på en gang, men det høres ut som du har hodet over vannet :) Fine tepper og pulsvanter og!
    God sommer!

    SvarSlett
  2. Sannelig er du effektiv og flink! Så bra at du får skvist inn litt strikking - det er godt med litt avveksling, selv om foring og bleieskift også er kos. Fine pulsvarmere - sånne liker jeg! Ha en fortsatt finfin sommer!

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en hyggelig hilsen!