onsdag 13. juni 2012

Cupcake mittlets og annet småstrikk..




Eksamenene er vel overstått (tror jeg!) og jeg har erklært sommerferie!
Det blir likevel ikke veldig mye strikking, men innimellom bleieskift og amming har det blitt et par Cupcake-mittlets, (gratis på ravelry) strikket i Rowan-wool-cotton-4ply på pinne 3. Disse skal bli en sommergave, kan ikke si til hvem, tilfelle vedkommende titter innom... Små og søte vanter som jeg kanskje kommer til å lage flere versjoner av, men med noen små justeringer. Kanskje perlestrikk som vrangbord? Også en annen tommeløking, synes ikke jeg fikk den så pen med en vrangmaske som går oppover langs tommelkilen..

Også gjorde jeg et veldig lurt kjøp når jeg fant ut at jeg trengte å oppgradere strømpepinne-beholdningen! Jeg valgte nemlig de firkantede pinnene, "cubics" fra Knitpro! De er bare 15 cm lange, men det holder jo i massevis til småting som sokker og vanter, og de var veldig gode å strikke med!

På veggen bak kan dere skimte den flotte Lynet McQueen tegningen jeg har fått av Storebror, en av de små tingene som gjør det mye lettere å holde ut her!
Ingen tvil om at det begynner å røyne på nå, jeg har vært her i 7 uker! Og savnet etter de hjemme er...ja, hva skal jeg si..Men jeg minner meg selv på hvor utrolig heldig vi er og hvorfor vi er her.
Det er mange som er her av langt mindre gledelige årsaker; som jenta jeg traff i full fart på trehjulssykkel i gangene her, uten et hårstrå på hodet, men med et stort smil rundt munnen! Da får man perspektiv på ting og føler på både ydmykhet og takknemlighet...

Så tillater jeg meg å skryte og vise frem stolthetene i strikkeriene fra Bestemor! Vestene tipper jeg er en Isager oppskrift; "lille livstykke", med små sokker og søte små beret luer til. Strikket i DSA baby silk, dvs alpakka og silkeblanding. Gjett om de små tottelottene er gode og varme og varme da?!

Tilslutt vil jeg minne om en fantastisk "give away" hos ull og saker! De hadde en veldig flott garnpakke som premie, den bør dere sjekke ut!

God onsdag dere!

3 kommentarer:

  1. For noen søte små!! Nå er det vel ikke så lenge igjen av oppholdet? Det er lov å være lei, men alt i alt er det jo en kort periode i livet - plutselig er dere hjemme og det vil føles som om dere aldri har gjort annet :)

    SvarSlett
  2. Pene vanter! Firkantede pinner var ikke noen suksess her i gården - jeg strikker så løst fra før at det nesten ikke hang sammen da jeg prøvde firkantede.

    Godt å høre at det går bra med deg og de små! Veldig søte, og med søte strikkeklær :) Men det må være slitsomt å være så lenge hjemmefra, borte fra alt man ellers pusler med i hverdagen. Lykke til videre!

    SvarSlett
  3. Gratulerer med de små, de er kjempesøte.
    Ønsker deg en riktig fin sommer!

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en hyggelig hilsen!