mandag 22. oktober 2012

Blir bloggelysten stor nok så skal man da alltids klare å slenge ut noe!!

Siden sist har jeg på utrolig vis klart å ferdigstille monsterbuksa til lille niese sin ett-års dag OG få ferdig ullbuksa til mitt nydelige fadderbarn mens den kunne passe!!
Ute av trening og lett stressa glemte jeg selvfølgelig å ta bilder!

Men nå har jeg begynt på en milo-vest til den store lillesøstera! Den har jeg lenge hatt lyst til å strikke!  Jeg bruker èn tråd Hverdags fra DSA og èn tråd Regia sokkegarn.



Fargene er supre sammen; den lyse isblå fargen går igjen i regia garnet som også har lilla toner, litt mørk blågrønn og gråbrun.
Strikkefastheten satser vi på at er sånn noenlunde i samsvar med oppskriften.. Jeg har da ikke tid til å strikke prøvelapp, jeg!
Men så må jeg også leve med spenningsmomentet; blir det 4, 6 eller 8 år størrelse??



Nå er det noe så sjeldent som halvannen time "tilovers".
Skolegutten er henta og tvillingene sover ute i vogna. Flasker er vasket og kokt, middagen er planlagt og i rute (blomkålsuppe) og da må mor benytte anledningen!
En kopp te, strikketøy og en rask blogging!


Hvem vet når neste sjanse byr seg?? ;-)

Hvis noen gidder å titte innom; tips og gode råd for, eller mot hverdagsstress mottas med takk!!
Ha ei fin uke!

6 kommentarer:

  1. Tips: Skaff vaskehjelp. Da MÅ huset ryddes først - veldig efektivt og utrolig deilig den dagen det er gjort :)
    Ellers var dette en ny oppskrift for meg og tildels nytt garn. Takk for tips!

    SvarSlett
  2. Dårlig med tips å hente her - men strikketøy må da hjelpe! Og dette ser i hvert fall lovende ut :)

    SvarSlett
  3. Flott med litt status ;-) og tenk at æ fikk d me mæ mens d va ferskt :-)
    Dj sku ha vært nærmar!
    Kos dåkker, d e d vektiaste. Klæm i fra mæ :-)

    SvarSlett
  4. Dette så spennende ut - gleder meg til vi får se ferdig prosjekt :) Mitt beste tips må være å lage ukesplan for middager og handle inn en gang i uka. Noe vil alltids mangle underveis, men det er lettere å få tak i en pakke melk enn det er å planlegge/handle til dagens middag når alle er sultne :)

    SvarSlett
  5. Er imponert over alt du rekker!
    Slutter meg til tipset om vaskehjelp over her. Da vi hadde småbarn og dårlig med tid, prioriterte vi vaskehjelp, selv om det resulterte i havregrøt og sparekniv både her og der. Det var ikke bare selve vaskingen vi slapp unna, det var alt stresset på forhånd med å tenke på at man måtte gjøre det også. Det er lov kjøpe seg litt tid!
    Strikking er vel også anti-stressende? Kanskje noen andre i familien kan ta over en time nå og da så du kan flate ut litt - det har du fortjent!
    Ha en riktig fin helg! Garnet over her var helt nydelig!

    SvarSlett
  6. Takk for koselig besøk i bloggen min! Jeg skjønner at du har det travelt og mye å "henge fingrene i". Har ikke så mange gode tips å komme med. Bare dette: kos deg/dere, nyt de gode øyeblikkene som plutselig ER der. Det går likevel så fort, og ikke alt er like viktig...

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en hyggelig hilsen!