søndag 8. april 2012

I hønsegården..

Her er mitt bidrag til påskestemning i heimen. Tova kyllinger strikka sånn omtrent etter ei pt-oppskrift, så fikk jeg brukt litt pt2 rester! Funksjonen deres kan være eggevarmer ellers kan de stå på stas..

  I tillegg lagde jeg også noen søte blomsterbrikker som annepålandet var så grei å tipse oss om, ser at det er mange som har noen sånne her og der i påskeheimen!
Jeg var nok litt seint ute for å skaffe meg gult bomullsgarn, til slutt endte jeg opp med pastell gul lerke! Jaja, jeg tenkte å fortsette utover våren med noen sånne blomster innimellom babystrikken; kjekke å ha i gavelageret! Med en pakke servietter og et par lys er det jo en ypperlig venninne-bursdaggave!

Vi har nå hatt påskeferie hos tanten i Harstad, kom hjem i går. Der snødde det tett og titt og ofte, men sola tok opp kampen og kjempet seg i gjennom og fikk noen minutter hver dag! Så vi var ute og måket og baset og lekte og klaget ikke, bare ristet litt på hodet og lurte på om 17-mai blir snøfri her oppe...Noen sløve foreldre må ha tatt ferie tidlig, for skiene var ikke med! Kan du fatte og begripe...!

I dag står påskelammet på menyen og vi får middagsgjester! Til dessert blir det familiens påskeklassiker; kanelmarinerte appelsinskiver med "råkrem" (dvs eggedosis og stivpisket kremfløte i en himmelsk blanding!)




Jeg hadde en lite entusiastisk modell til å hjelpe meg å vise uglevotter, (gratismønster på ravelry),  så det ble et "på-bordet-bilde" også. Strikket dem i noe av fangsten fra forrige innlegg; Renew wool. 100% ull, men 35 av de er resirkulert. Godt å strikke av, men tynnere enn det ser ut, brukte pinne 4 som garnet sa, men dette ble nok ikke større enn 8 år størrelse. De får kategoriseres som "prøvepar", ikke hadde jeg så små knapper til øyne heller, så det ble noen svarte knutesting, også må de visst presses litt tror jeg.. Morsomme votter å strikke, så jeg vil prøve å strikke et større par også.

Det var påskerapporten fra Sørreisa, fortsatt riktig god påske til alle som måtte ramle innom! :-)

2 kommentarer:

  1. Så fin påskepynt;) og de bordbrikkene er jo bare såå fine. Fine farger. Fikk se bloggen din ved en tilfeldighet, kjempe mye fint. SILJE

    SvarSlett
  2. Høres ut som dere har hatt en flott påske! Veldig kule tova kyllinger, kjempedekorative! :)

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en hyggelig hilsen!