onsdag 29. februar 2012


Her er leggvarmerne i Pt5, riktignok ikke helt sånn jeg har tenkt å bruke dem men.. Jeg hadde ikke tights da jeg tok bilde! Over tights og inni støvletter er helt supert! De var morsomme og raske og strikke; picot-kanten øverst er også strikket! La opp "uhorvelig" mye masker og felte de sammen på en måte..! Oppskrift i boka strikkelyst.

Også en liten smakebit på february lady sweater som jeg er i gang med, gratismønster på Ravelry. Jeg strikker i Rowan Lima og det tror jeg er et godt valg, mykt og godt med 84% babyalpakka. Og en nydelig melert, mørk lilla farge, mønsteret er morsomt og passe utfordrende, gleder meg til å få den ferdig!
Til slutt vil jeg vise frem de siste tilskuddene i strikkebok-samlingen, som er en forgreining av strikkegalskapen min. Den i midten tror jeg er en skatt, har ikke lest så mye ennå, men den virker veldig lærerik og spennende. Det står utførlig om ullens egenskaper, forskjellige saueraser og hvilken type ull som passer til hvilket prosjekt. Også var det mange spennende mønster.
Boka til venstre fikk jeg da jeg ikke klarte å motstå fristelsen og meldte meg inn i hobbyklubben-igjen! Den virket helt grei, med litt av hvert hekle-snadder!
Boka til høyre vet jeg ikke hva jeg synes om ennå.. Enkle og greie design, men veldig omfattende og pirkete med mål og styr, det er ikke helt meg! Og kan du fatte og begripe at ikke engelske oppskrifter strikker rundt? Neida, for- og bak og opp og i mente, del på del og masse sammensying! Det er ofte grunnen til at jeg mister lysten på engelske mønstre..

Jaja, et lite hjertesukk tilslutt, på selveste skuddårsdagen!
Tvi, tvi til alle jenter som har frierplaner i dag!

10 kommentarer:

  1. Iiiiiik! det så kalt ut, ull eller ikke ull! Men leggvarmerne var flotte, likte detaljene øverst!

    Ha en flott dag!

    SvarSlett
  2. Brr, kjente jeg ble kald på beina bare av å se på bildet!
    Men fine var de da, når man ser bort fra snøen, hehe.

    Jeg har også den hekleboken, den er fin og lettlest!

    God nesten-helg :)

    SvarSlett
  3. Aj da, imponert over at du greide å stå stille da bildet ble tatt! Brrr!
    Fine var de, og de gjør seg nok med klær under også.

    SvarSlett
  4. Vel, det tok ikke mange sekundene å ta bildet! ;-)

    SvarSlett
  5. HVAAA? Står du barbeint i snøen?? Huttetu, tenker tvillingene kjenner kulda på tottelottene sine! :O

    SvarSlett
  6. Det så kaldt ut! Men uansett - leggvarmerne var veldig fine!
    Ha en finfin helg!

    (PS: Jeg leste forresten innlegget lenger ned, det om tvillinger. Gratulerer! Vi har to par tvillinger i familien, på 2 og 4 år, det er så artig. De er så utrolig blide og fornøyde barn - tror det må være dobbelt så gøy å være tvilling som "enling" - man har jo alltid hyggelig selskap!)

    SvarSlett
  7. Barbeint i snøen. Ja, ja, hver sin lyst! Fine leggvarmere var det nå, uansett :) Og february lady sweater i lima må bli fantastisk! jeg strikket den i cascade 220, og den er for stiv, synes jeg, så jeg bruker den ikke...

    SvarSlett
  8. Flott bilde - selv om det sikkert ble litt kaldt:) Kjempefine leggingser:)

    SvarSlett
  9. Så fine leggvarmere - og veldig stilig bilde! :-) Brrr! God helg! :-)

    SvarSlett
  10. Så kule leggvarmere! men det så fryktelig kaldt ut da. :)

    Nydelig garn og farge på din FBL, den kommer til å bli flott! Jeg har sett litt på den boka om ull og nå fikk jeg enda mere lyst på den. Det finnes jo en som handler om garn også. Har lyst på begge jeg. :)

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en hyggelig hilsen!