fredag 13. april 2012

Fin fredag!



Se her hva som kom i posten fra verdens beste svigermor i dag! To nøster med noe tynt, fint garn jeg ikke har vært borti før, 75% merino og 25% silke, kjennes fantastisk bløtt og deilig ut! Veldig koselig at det drypper på meg når hun er på påskeferie i Tversted i Danmark og handler hos Isager! (Tror ganske sikkert det er kjøpt hos Isager, men garnet heter Grignasco) Og en sjokolade på pinne som skal røres ut i varm melk, her ligger det an til en skikkelig kosestund...!


Også tar jeg sjansen på å vise frem bursdaggaven til min far, tror ikke han er innom her.. Nå hadde jeg en veldig flink og samarbeidsvillig modell til å hjelpe meg!
Denne Jaques Cousteau lua strikket jeg i påsken, brukte nøyaktig 50g Sandnes Mini Duett. Litt kjedelig å strikke, men absolutt verdt det når man kommer til avslutningen; det er en flott og anderledes måte å felle på! Så har jeg lovet min kjære en sånn lue også... ;-)

Riktig god helg alle sammen!

3 kommentarer:

  1. Så fin felling! Så ut som det blir veldig god passform på lua! Nå blir pappa glad og fornøyd, så kan han arkivere den gamle fæle akryllua si! :)
    og som jeg savner Johan! Gi han en stor klem fra tanta hans! :)

    SvarSlett
  2. Det der er min favorittlue også. Jeg har strikket mange av dem, både til store og små. Ser spennende ut med nytt garn - har aldri sett det før, men det høres lovende ut.
    Ha en riktig fin helg!

    SvarSlett
  3. Knallfin lue! Enig - littegrann (?) kjedelig fram til fellinga, super passform!
    Heldige du!!! God helg!

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en hyggelig hilsen!