tirsdag 29. oktober 2013

Hit, men ikke lenger!

Jaja, så har det skjedd igjen...


Man strikker og strikker og strikker noe nesten helt ferdig før man innser at det er og blir en bommert!
Dette skulle bli Marius puls fra Familiens høst strikkeblad, et sånt med innsendte oppskrifter..

Jeg brukte Smart, ennå oppskriften sa tynnere garn, så de ble selvfølgelig altfor store! Jeg vurderte å gjøre vanlige votter av de og satt og tenkte på hvem som hadde passende hender..
Jeg gjorde tilogmed ting i helt annen rekkefølge, som å hekle den picotkanten oppe før jeg var ferdig å strikke! Jeg måtte bare se om det likevel kunne bli bra....!


Men siden jeg ikke kjenner noen tømmerhoggere med store nok never som ville like disse pulsvantene så ga jeg omsider opp...

Men fargene er helt supre synes jeg, så jeg lurer på "annepaalandet mitts", for de har jeg hatt lyst til å strikke lenge! Det må vel bli striper da..

Så får jeg ta denne pulsvanten som "mønstertrening", det er nemlig ikke min sterke side å strikke mønster!

Mens denne lyslykten derimot ble jeg riktig så fornøyd med!



Den skal gis bort på jentekveld i morgen. Vi har med en liten gave hver, valgt på bakgrunn av et "tema" eller ord som gir oss ideer. Denne gangen var det "innekos"...
Tenker jeg legger ved et par teposer også, jeg! ;-)

Ha fortsatt fin uke, dere!



2 kommentarer:

  1. Haha, sånn går det ofte hr hos meg også. Setter i gang så ivrig som bare det, men det ender ofte med at jeg må rekke opp. Bedre lykke neste gang! Lykta ble fin!

    SvarSlett
  2. Takk for hyggelig hilsen hos meg! Synes ikke pulsvanten ble så innmari stor. Strikk dem ferdig for det dukker nok opp noen med store hender etterhvert. Veldig fine i alle fall! La meg til som følger hos deg. Artig når det dukker opp "nye" strikkeblogger. Fortsatt god jul fra Ingunn

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en hyggelig hilsen!